Medewerker aan het Woord: Ilse Hermkens

 

Eens in de zoveel tijd stellen wij een collega aan je voor. Dit keer is de beurt aan onze marketing en communicatiemedewerker: Ilse. Als marcom medewerker is zij verantwoordelijk voor alles wat bij marketing en communicatie komt kijken: van teksten voor de website tot de bestickering van de auto’s. Toen Ilse begon was er nog geen marketingafdeling bij Nibag. Inmiddels bestaat de afdeling uit drie personen. 

Hoe ziet jouw functie binnen Nibag eruit?

Erg divers. Weinig van mijn dagen zijn hetzelfde. Uiteraard komen de 'standaard' marketingtaken voorbij als het bijhouden van de social mediakanalen of het omzetten van bestanden in de huisstijl. Maar wij worden ook ingeschakeld voor de bestickering van de vestigingen of we zijn een dag op pad voor het maken van de brandingfoto's.

Wat maakt je werk bijzonder? 

Ik vind grotere projecten, waar alles bij samenkomt, heel leuk om te doen. Vaak hebben die ook wat voeten in de aarde – wij zijn nogal perfectionistisch - en duren ze wat langer, maar om dan het eindresultaat te zien, is heel tof. Het branding-traject is daar een goed voorbeeld van. Als je ziet waar we vandaan komen en waar we nu staan: dat maakt me wel een beetje trots.

Maar juist ook die bijzondere projecten, die je niet per se verwacht bij de marketingafdeling, zijn heel leuk om te doen. Wij zijn nu bijvoorbeeld bezig met een samenwerking met de gemeente Oss om de groenstrook bij ons kantoor aan te pakken.
 

Wat is een moment wat je altijd is bijgebleven binnen je werk?

Dat is een lastige. Met stip op één staat denk ik de stagiaire die in de hondenpoep stapte. Wij hebben een paar jaar geleden een lantaarnbordencampagne in Oss gedaan. Samen met een andere stagiair ging desbetreffende stagiaire de borden ophangen. Bij het eerste bord stapte ze niet in één keer, maar twee keer in de hondenpoep. Gelukkig kon ze er zelf ook om lachen.

Wat ik zelf daarnaast bijzonder vind om te doen, zijn de fotoshoots. Voor onder andere onze website zijn wij regelmatig onderweg met onze fotograaf Leonie. Dat betekent ook soms dat je bij collega's thuis over de vloer komt voor het maken van foto's. Dat blijft heel leuk! (En ja alle foto's die je ziet op onze website zijn collega's of bekende van collega's). Maar ook aanwezig zijn bij het NK van de reddingsbrigade als sponsor en het brouwen van bier voor de Duurzaamheidsprijs 2020 zijn momenten die bijblijven.
 

Op welk bereikt resultaat ben je trots?

Ik denk waar wij nu staan als marketingafdeling. Beetje bij beetje worden wij steeds professioneler en dat is heel tof om te zien en daar onderdeel van te zijn. Maar ook de Nibag-hoodie. Van tevoren weet je niet of zoiets aan gaat slaan. Regelmatig lopen collega's rond op kantoor in de hoodie. Dat blijft leuk om te zien. Vooral van collega's waar je het niet van verwacht.

Waarin zou jij je verder willen ontwikkelen?

Verder professionaliseren als marketingafdeling. Ik ben heel benieuwd waar wij over 10 jaar staan!

Hoe komt aangenaam werken, wonen en leven bij jou terug?

Als Marketing & en Communicatiemedewerker zie ik de slogan natuurlijk dagelijks voorbij komen. En aan het design heb ik zelf mee mogen sleutelen. Dus ik denk dat ik de slogan inmiddels kan dromen.

Maar alle gekheid op een stokje. Ik denk dat 'aangenaam werken, wonen en leven' voor mij overal in terugkomt. Aangenaam werken zit hem voor mij niet alleen in alles wat er naast het werk geregeld wordt (de weekendjes weg en pv-uitjes), maar ook hoe er meegedacht wordt. Door zowel de collega's als de directie. Ook op privégebied.

Word jij onze
nieuwe collega?

Wil je solliciteren, heb je een vraag of wil je gewoon kennis maken?
Neem dan contact op met Semanur.

Envelop werken@nibag.nl
telefoon wit 088 9 600 900
Onze vacatures
Semanur staat
voor je klaar
Contact Semanur